İngiltere'de her yıl 35 bin kişinin yakalandığı ve yine her yıl 10 bin kişinin yaşamını yitirdiği prostat kanseri üzerine yapılan araştırmada ilginç bir bulguya ulaşıldı.
yurtdışında blueberry adıyla bilinen bizdeki adıyla yaban mersini bitkisinin prostat tümörlarını süratle küçültüğü belirlendi.
sydney üniversitesi'nde fareler üzerine çalışma yürüten dr. dr jas singh, kanserli farelere verilen yaban mersini suyunun kısa sürede tümörleri küçülttüğünü açıkladı.
singh, "uzun süredir yaban mersininin kansere etkisi üzerine çalışıyoruz.bu bitkinin suyu kanser hücrelerinin büyümesini durdurdu ve küçülmesini sağladı.özellikle prostat kanserinde bunu gözlemledik.yaptığımız araştırmada yaban mersini suyu iki hafta da prostat kanseri tümörünü yüzde 25 oranında küçülttü.fazla miktarda alınması karaciğeri yormaktadır.şimdi bu bulgularımız üzerine çalışıyoruz.yakında bu sonuçları bilimsel bir makale olarak yayınlayacağız" dedi.
haber : haber vitrini...